30 Sep
30Sep
כמה כיף לצאת לטבע. 
לשטוף את העיניים בקצת ירוק של עץ וכחול של ים.
אז איך מטיילים בטבע מבלי להשאיר אחרינו זבל ואפילו בלי לחזור הביתה עם ערימות של זבל ?
הנה כמה רעיונות וטיפים פשוטים וקלים ליישום:
1. אז מה אוכלים בפיקניק בטבע?
 סנדביצ'ים (או טורטיות כוסמת במקרה שלי כי אני נמנעת מגלוטן), ירקות חתוכים, פירות, טחינה, אגוזים ופירות יבשים, עוגיות הום מייד לקפה בפינג'אן. ואני מודה, לפעמים גם לוקחים שקית במבה..
2. את כל האוכל ניתן לארוז בתוך קופסאות פלסטיק שיש לנו כבר בבית. אני משתמשת באלו השקופות המלבניות שמקבלים כשקונים אוכל מוכן. בגדולות אני מכניסה פירות שלמים וסכין.
3. אפשר וכדאי לקחת צלחות,כוסות וסכו"ם רב פעמיים מהבית. אני משתמשת בצלחות וכוסות מפלסטיק קשיח של איקאה. הם קלים לנשיאה ונוחים לשימוש ושטיפה. וסכו"ם רגיל, ממתכת. 
4. את הכלים והסכו"ם אני לוקחת בשקית בד (שהייתה פעם ציפית😅). ובגמר השימוש, אני מכניסה לשם בחזרה את כל הכלים (כן, גם אם יש עליהם קצת שאריות טחינה) ולוקחת הביתה לשטיפה.
5. את כל שאריות האוכל אני שמה באחד הכלים הריקים ולוקחת הביתה לקומפוסטר. למי שאין קומפוסטר אבל יש לו שכנים עם תרנגולות או ארנבים, הם ישמחו לקבל כמה מלפפונים וגזרים שנשארו לכם מהטיול:) 
6. במקום מגבונים או מפיות נייר/מגבת נייר,  אנחנו משתמשים במפיות בד. ובבית מכבסים. 
(את המפיות בד לקחתי מהוריי . אלו הן אותן המפיות ששימשו אותנו כשהיינו קטנות ונכנסו לאיחסון כשהחד פעמי נכנס לחיינו. איזה מזל שהם שמרו אותן! כה נעימות, איכותיות ונוסטלגיות.מי יודע,אולי גם אתם תגלו שיש כאלה בבוידעם של ההורים/דודה/סבים:))
7. למי שאוהב תה/קפה לדרך, אפשר לקחת תרמוס/כוס תרמית וכך נמנעים מלקנות בדרך בחד פעמי.חיסכון לסביבה ולכיס.
אם מכינים תה/קפה בפינג'ן בשטח, הכי כיף לקחת עלי תה או קפה בכלי קטן, במקום תיונים או שקיות אישיות של קפה.
8. אנחנו לוקחים פיקה גדול שעליו יושבים ועליו מונח האוכל (החלטתי לא לקנות יותר מחצלות כשראיתי את המחצלת שהייתה לנו הופכת למיליוני חלקיקי פלסטיק קטנטנים כשנשארה באוטו ונחשפה לחום השמש). 
בנוסף לוקחים גם מגבת מטבח וכאמור כמה מפיות בד.


וכמובן לא משאירים שומדבר בשטח! גם לא שאריות מזון או נייר טואלט. שני אלו אכן מתכלים עם הזמן, אך עד שיתכלו הם מטנפים לבאים אחרינו את הנוף. ולא תמיד ידידותיים לבעלי החיים החיים באיזור.
אנחנו משתדלים לצאת לטייל עם שקיות פלסטיק בתיק, כדי לשים את הזבל שלנו  ובדרך כלל גם אוספים זבל שמטיילים לפנינו השאירו בשטח.
 הפלסטיק על כל סוגיו, לא רק שמזהם את הסביבה, הוא גם עלול לפגוע בחיות שיבואו בלילה לחפש משהו לאכול.


אז…. לאן תצאו לטייל?..🏖🏞
הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.