23 Nov
23Nov

למה בשנה האחרונה הפסקתי לקנות בגדים בחנויות "רגילות"?

וואו,מלא סיבות.

כמובן שהסיבה הראשונה והעיקרית היא משום שתעשיית האופנה היא התעשייה השנייה המזהמת בעולם (אחרי תעשיית הבשר).

ואני לא רוצה לקחת בזה חלק.

הסיבה השנייה היא כי לא הייתי מוצאת בגדים בחנויות רגילות. הרגיש לי שהכל אותו דבר לפעמים.. וביד שנייה תמיד אני מוצאת דברים מיוחדים שלא מוצאים בחנויות רגילות.פריטים מעונות קודמות. מחנויות יקרות שבחיים לא הייתי קונה בהן.הייתי לרוב יוצאת מחנויות בגדים בידיים ריקות. בחנויות יד שנייה/מסיבות החלפה כמעט תמיד אני מוצאת משהו.

עוד סיבה חשובה היא מה שקורה לבגדים במהלך הכביסות.

אם קונים בגד חדש, הרבה פעמים אחרי כביסות בודדות הבגד מאבד צורה או צבע,מתכווץ או מתרחב. אם קונים/משיגים בדרך אחרת בגד יד שנייה , הוא לרוב עבר כמה כביסות בחייו ולרוב גם אחרי שנכבס אותו בבית כמה פעמים, הוא יישאר כמו שהיה כשהגיע אלינו.

סיבה נוספת היא הריח ברשתות האופנה. מן בשמים סינטטיים חזקים שהיו עושים לי כאב ראש.ריח שהיה נדבק לי לפעמים לשיער וממשיך איתי הביתה. גם לא נעים וגם רעיל.

עוד סיבה היא המחיר. נכון שגם ברשתות האופנה ניתן למצוא ארבע במאה ומבצעים.אבל לרוב האיכות ירודה (ובנוסף את המחיר האמיתי שילמו העובדות שגזרו ותפרו את הבגד בבנגלדש כשקיבלו שכר רעב ותנאים מחפירים). וכשרוצים לקנות בגד איכותי שיחזיק שנים, הוא לרוב עולה הון ולא בא לי להוציא הון על בגדים.לעומת זאת, במסיבות החלפת בגדים , גם הסופר איכותיים שבניהם, חינם! ובחנויות יד שנייה אפשר למצוא בגדים גם ב5-10 שקלים.

הסיבה האחרונה הינה האווירה וחוויית הקנייה. ברשתות האופנה הרגשתי שרוב הזמן מנסים למכור לי. הקופאיות רק מעבירות מוצרים ולא מסתכלים עליך.בחנויות יד שנייה יש לרוב אווירה נעימה. ביתית. אפילו משפחתית.ובמסיבות החלפה בכלל אני מרגישה ממש בבית. לנבור בין ערימות בגדים ליד נשים אחרות, להעביר את המכנס למישהי שחיפשה, להגיד "זה היה שלי:)!" כשמישהי לוקחת את החולצה שהבאת. לשאול אם מישהי ראתה במקרה טייץ כי את בדיוק מחפשת… בקיצור כיף!

בתמונה: אני והחבר'ה מדגמנים יד2 (אפילו המנשא!) 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.